Dende a CGENDL retomamos a comunicación con vós
co novo curso 2013-2014 para dar continuidade a este labor necesario que
desenvolvemos entre todos/as. Un ano máis, a Coordinadora proponse canalizar as
demandas dos Equipos e de todos/as os/as docentes que apostamos polo galego no
ensino, así como partillar recursos, actividades e experiencias; por iso,
animámosvos a seguir con ánimos e forzas renovadas na mesma liña de traballo.
Neste primeiro correo, aproveitamos para incidir
nunha cuestión de suma importancia da que, independentemente de que haxa ensino
infantil no noso centro, podemos informar nos nosos círculos máis próximos
(familiares, amizades, outros centros e compañeiros/as, etc.).
Lingua Galega en
Educación Infantil
A Consellería enviou aos centros en pleno verán
unhas instrucións nas que pretendía poñerlle solución
aos dous artigos que o TSXG declarou nulos no Decreto 79/2010.
No primeiro punto indicaba que a lingua predominante do alumnado na
etapa de educación infantil deberá determinala o centro educativo, mediante a
súa fixación e posterior aprobación no proxecto lingüístico de centro. Co
fin de levar a cabo tal resolución, teranse en conta os seguintes parámetros:
a) Resultado da pregunta aos pais, nais,
titores/as ou representantes legais do/a alumno/a antes do comezo do curso
escolar acerca da lingua materna do seu fillo ou filla.
b). Realidade sociolingüística do contorno.
c). Garantía da presenza das dúas linguas
cooficiais como vehiculares na programación anual do centro e, polo tanto, da
adquisición de coñecementos nas dúas linguas.
Por este motivo, é conveniente que desde os
EDLG nos dirixamos aos equipos directivos para instalos a que,
seguindo a devandita instrución, tomen medidas coa finalidade de que o galego
teña presenza nas aulas de infantil.
A realidade sociolingüística das áreas urbanas
esixe que se tomen medidas para que o alumnado adquira os coñecementos
necesarios en galego, algo que non se vai producir se simplemente se imparten
as aulas na lingua inicial da maioría do alumnado. Polo tanto, débense
introducir, desde este momento, as estratexias que cada docente considere
(falarlles en galego en días alternos, a metade de cada xornada…) para que o
galego teña a necesaria presenza nestas contornas e así conseguir que os nenos
e nenas adquiran a competencia precisa.
Igualmente, en ámbitos rurais galegofalantes é
necesaria unha presenza constante do galego nas aulas para evitar o abandono da
lingua que se produce coa escolarización, e sobre todo o asentamento de
prexuízos cara á lingua propia que ademais reverte nunha escasa competencia da
mesma, afastada do resto dos ámbitos nos que se moven os nenos e nenas.
Dado que este curso aínda debería estar vixente o
PLC feito en 2010, habería que incluír as medidas que decidades adoptar xa na
Addenda que hai que presentar neste mes de setembro e, o máis importante,
poñelas en práctica xa neste comezo de curso.
Varios
Na páxina web da CGENDL podedes
descargar o calendario escolar 2013-2014 ( anual e mensual) e consultar as suxestións da CGENDL á orde
de exención da materia de lingua galega.
Saúdos
normalizadores
CGENDL
Ningún comentario:
Publicar un comentario